شرکت بازاریابی شبکه ای

هلدینگ بزرگ عطاکو فعال در زمینه نتورک مارکتینگ، با مجوز رسمی و قانونی.atamlm.ir

شرکت بازاریابی شبکه ای

هلدینگ بزرگ عطاکو فعال در زمینه نتورک مارکتینگ، با مجوز رسمی و قانونی.atamlm.ir

شما می توانید با ثبت نام در سایت atamlm.ir و خرید پکیج ها و جذب زیرمجموعه به مجموعه ما بپیوندید و ماهانه پورسانت دریافت کنید.

۳۰ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برترین شرکت بازاریابی شبکه ای  یکی از سوالات متداول بازاریابان این است که بهترین شرکت بازاریابی شبکه ای در ایران کدام شرکت است؟ برای پاسخ به این سوال باید قسمت های مختلف یک شرکت و موارد متعددی را بررسی کنیم و سپس این خود شما هستید که بهترین شرکت بازاریابی را انتخاب می کنید.
در این قسمت موارد مخالف را بررسی می کنیم.


محصولات بی نظیر و رقابتی


یک شرکت خوب نتورک، باید با ارائه محصولات باکیفیت و خوب، بازاریابان خود را حمایت کند. چرا که فروش محصولات در این بازار رقابتی و این دوره اقتصادی کار چندان راحتی نیست و اگر شرکتی محصولاتی بی کیفیت با قیمت بالا ارائه کند، قطعا سبب افت فروش شده و به مرور زمان ورشکسته می شود.
 

راه سودآوری
 

شرکت های هوشمند زمان زیادی را صرف ایجاد راه هایی برای سودآوری زود هنگام فروش خود می کنند. این راه ها می تواند ایجاد یکپلن درآمدزایی مناسب، آموزش صحیح به بازاریابان و مسائلی از این قبیل باشد.
زمانی که بازاریابان پس از تلاش های خود به سود دست یابند کمتر تمایل به ترک شرکت خواهد داشت.


راهبری با تجربه


در این حرفه برای موفقیت به بیش از یک ایده نیاز است. به عملی شدن ایده ها و عملی شدن هم ب دانش عمیق نیاز دارد. دانش عمیق به درک گسترده ای از نکات دقیق و جزیی اشاره دارد که در این صنعت تنها از طریق سال ها تجربه بدست می آید.
لیدرهای باتجربه و آگاه می دانند که چگونه از سردرگمی نجات پیدا کنند و به سمت صرفه جویی در منابع و هم چنین سودآوری روی آورید.آن ها راه و روش موفق شدن را به شما نشان می دهند و شما را تشویق می کنند به آن ها دست یابید.


فرهنگ صحیح سازمانی
 

صحبت کردن راجب فرهنگ صحیح سازمانی و سازمان فروش و گروه آسان است. اما ساختن سازمان فروش بر طبق فرهنگ صحیح، به هیچ وجه ساده نیست.
ساختن فرهنگ صحیح نیازمند انجام اموری بیش از صحبت و ادعای فرهنگ است. نیازمند به وجود آوردن و گسترش فرهنگ همکاری و پیشرفت جمعی و همچنین وضع قوانین و محدودیت هایی برای کنترل گروه ها و بازاریابان است.
نیازمند ایجاد روحیه فروش و تعاون است. نیازمند این است که از خود مدیر شرکت گرفته تا بازاریابان به این امر واقف باشند که باید طبق قوانین حرکت کرد تا بتوان به رشد و پیشرفت رسید. شرکتی که این فرهنگ را توسعه و آموزش می دهد، شرکت مناسبی برای فعالیت بازاریابان بازاریابی شبکه ای است.


حضور فیزیکی
 

این مورد بسیار قابل تامل است. زمانی که افراد در جلسات حضور دارند، تاثیر بیشتری در کار و پیشرفت آن ها دیده می شود و کار تیمی در دفاتر فیزیکی قانونی و شعب شرکت موثرتر خواهد بود.


فناوری
 

شرکت های خوب، راه هایی برای هوشمند سازی فناوری پیدا می کنند.
آن ها راه هایی برای ایجاد ارتباط آسان تر با مصرف کننده نهایی از طریق تلفن همراه، شبکه ها اجتماعی و... برای جلوگیری از اتلاف وقت بازاریابان و مصرف کنندگان نهایی با استفاده از تکنولوژی فراهم نموده اند. همچنین با استفاده از فناوری راه هایی برای آموزش و ارتباط بیشتر با بازاریابان ارائه کرده اند. تیم شرکت نیز نیاز به استفاده از تکنولوژی برای افزایش گردش کار دارد.

 

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

روش پانزی

به گزارش ایران هشدار، حتما این روزها در کانال‌های تلگرامی یا سایت‌های اینترنتی به نوعی از سرمایه‌گذاری برخورده‌اید که در ازای پرداخت سرمایه برای یک فعالیت مولد، سودهای قطعی ماهانه نصیبتان می‌کنند. معمولا این روش سرمایه‌گذاری سود ماهانه‌ای بیش از سودهای بانکی یا سود بازار سهام برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر افراد بیشتری را به این سرمایه‌گذاری معرفی کنید، سود بیشتری هم به جیب می‌زنید، اما این تمام ماجرا نیست. با چشم بر هم زدنی پرداخت این سود از سوی شرکت سرمایه‌گذاری متوقف خواهد شد، زیرا این شرکت عملا فعالیت اقتصادی نداشته است؛ آن زمان است که متوجه می‌شوید در یک حقه پانزی گرفتار شده‌اید.

یک جست‌وجوی ساده در اینترنت چارلز پانزی را به‌عنوان پایه‌گذار این روش کلاهبرداری معرفی می‌کند. اگرچه گفته می‌شود پیش از آن چارلز دیکنز نیز در برخی رمان‌های خود به چنین روشی اشاره کرده است، اما این پانزی‌ست که با عملیاتی‌ کردن آن، نام خود را برای این روش کلاهبرداری ثبت کرده است! او با خرید کوپن‌های تخفیفی اداره پست و تعهد دادن آنها در آمریکا و کشورهای دیگر به سرمایه‌گذاران وعده پرداخت ۵۰ درصد سود را در ۴۵ روز یا ۱۰۰ درصد سود در ۹۰ روز می‌داد. در حالی که او با استفاده از سرمایه سرمایه‌گذاران جدید، سود اولین‌ها را پرداخت می‌نمود توانست در حدود یک سال ۲۰ میلیون دلار کسب کند. اما به دلیل آنکه حقه پانزی یک راه بی‌نهایت نیست، کسب درآمد و جذب سرمایه نهایتا متوقف و شیوه او شناسایی شد.

 پول داغ در دست کلاهبرداران

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که حقه پانزی زمانی بروز می‌کند که یک اقتصاد به شدت دچار تورم شده و با رونق فاصله‌ای ملموس داشته باشد. در این شرایط پدیده‌ای به نام «پول داغ» شکل می‌گیرد که بر اساس آن، هیچ‌کس تمایل ندارد پول نقد را نزد خود نگهداری کند زیرا ارزش پول به سرعت در حال کاهش است. در این میان رشد پدیده‌هایی مانند دلالی و سفته‌بازی بر التهابات اقتصادی افزوده و صاحبان سرمایه را به سوی معاملات سوداگرانه سوق می‌دهد. در حقیقت رونق سوداگری در اقتصاد یکی از الزامات بازی پانزی است که در حال حاضر اقتصاد ایران به شدت به آن دچار است.

در شرایطی که بازار خودرو، مسکن، طلا و غیره روزهای بی‌ثبات و پرالتهابی را تجربه می‌کنند، برخی افراد به دنبال سودهای کلان و کم‌خطر در این آشفته‌بازار به دام دلالان می‌افتند. این در حالی است که در تبلیغات این کلاهبرداران قابلیت نقدشوندگی سرمایه بسیار بالا عنوان شده و فرد گمان می‌کند هر زمان که بخواهد می‌تواند به اصل سرمایه خود دست یابد. در نتیجه پس از چند مرتبه دریافت سود و جلب اعتماد، خود سرمایه گذار اقدام به تبلیغات برای کلاهبرداران می‌کند و از میان دوستان و آشنایان، سرمایه‌گذاران جدیدی را به این بازی معرفی می‌کند؛ بی‌آنکه بداند در چه دامی گرفتار شده است. در حقیقت این خود سرمایه‌گذاران هستند که این سیستم مالی کلاهبردارانه را تقویت می‌کنند. این بازی تا زمانی ادامه می‌یابد که کلاهبردار بتواند افراد جدیدی را جذب کند؛ به محض توقف سرمایه‌گذاری به دلیل آنکه فعالیت اقتصادی وجود نداشته و این تنها یک فریب بوده است، کلاهبردار با باقیمانده سرمایه متواری خواهد شد.

بادکردن بادکنک پانزی توسط سرمایه‌گذاران

گفته می‌شود یکی از مهمترین دلایلی که در تقویت این نوع کلاهبرداری نقش دارد سود بالای پرداختی به سرمایه‌گذاران است. این روش نه تنها سبب می‌شود سرمایه‌گذاران تمایلی به برداشت از سیستم نداشته باشند بلکه موجب آن می‌شود که سرمایه‌های جدیدی را به این بازی بیاورند و در حقیقت بادکنک پانزی را بیشتر باد کنند. در چنین شرایطی تبلیغات این سرمایه‌پذیر درست جلوه می‌کند و سبب می‌شود کلاهبردار بتواند نقشه‌های تکمیلی خود را اجرایی کند. مانند اینکه شرکت جدیدی را برای سرمایه‌گذاری مجدد معرفی کرده و در عین حال اجازه برداشت از شرکت اول را ندهد.

  در این حالت به دلیل آنکه سرمایه‌گذار به طور منظم سود کلان خود را دریافت کرده است، به نقشه دوم نیز اعتماد می‌کند و وارد بازی مجدد کلاهبردار می‌شود. سپس دوستان خود را وارد می‌کند و این روند همچنان تا اتمام سرمایه‌گذاری ادامه خواهد داشت. این نوع کلاهبرداری بیش از آنکه به هوشمندی کلاهبردار مربوط شود، از شرایط آشفته اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی ناشی می‌شود. در شرایطی که فرد پس از سال‌ها کار و تلاش شاهد بی‌ارزش‌شدن تمام دارایی خود است و از سوی دیگر هیچ‌گونه فعالیت مولد و سودده اقتصادی در کشور در جریان نیست، چنین آگهی‌هایی می‌تواند بسیار وسوسه‌انگیز باشد. اکنون نیز کشور ما به چنین شرایطی دچار است و ضرورت آن احساس می‌شود تا با افزایش نظارت و اطلاع‌رسانی، راه چنین کلاهبرداری‌هایی بسته شود.

دام پانزی برای شرکت‌های ورشکسته

در این میان برخی شرکت‌های اقتصادی قانونی نیز به این روش اقدام می‌کنند. این اتفاق معمولا در شرکت‌های ورشکسته رخ می‌دهد. شرکت‌های سرمایه‌پذیر ورشکسته یا در آستانه ورشکستگی به دلیل ناتوانی در پرداخت سود سرمایه‌گذاران، بدون اعلام ورشکستگی اقدام به جذب سرمایه‌گذار جدید می‌کند. اگرچه تا به اینجای کار، فعالیت شرکت قانونی‌ست اما در نهایت به دلیل آنکه نخواهد توانست سود مکفی را تامین کند، در همین بازی گرفتار می‌شود و فعالیت‌های کاملا قانونی تبدیل به یک کلاهبرداری بزرگ خواهد شد. به همین دلیل است که همواره، شفافیت مالی و نظارت بر حسن اجرای آن ضروری قلمداد می‌شود. تنها در صورت نظارت نهادهای ذی‌ربط است که صورت‌های مالی شرکت بررسی شده و ورشکستگی یا عدم آن برای سرمایه‌گذاران افشا می‌شود. در غیر این صورت ممکن است روندی که در مورد موسسات مالی غیرمجاز رخ داد در این مقوله نیز طی شده و به سرمایه‌های مردم و بخش‌های کلان اقتصادی ضربه وارد آورد. در سال ۲۰۰۸ یکی از بزرگترین اختلاس‌های تاریخ به سوژه اول رسانه‌های آمریکا تبدیل شد. شرکت سرمایه‌گذاری برنارد مدوف در وال‌استریت که از سال ۱۹۶۰ شروع به کار کرده بود به خاطر رسوایی مالی مدیر آن به کار خود پایان داد. یکی از اصلی‌ترین اتهامات مدوف استفاده از سیستم پانزی برای پرداخت سود به سرمایه گذاران بود.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

به منظور آشنایی با ضوابط و مقررات بازاریابی شبکه ای و جلوگیری از ضایع شدن حقوق بازاریابان در این مقاله به بررسی برخی موارد می پردازیم.

1- اطلاعات هویتی و تمامی اطلاعات مورد نیاز در هنگام ثبت نام را بطور صحیح و کامل وارد نمایید و پس از دریافت کد بازاریابی خود فعالیت خود را آغاز کنید. ثبت اطلاعات اشتباه بر عهده شخص می باشد.

2- اطلاعات مربوط به نام کاربری و رمز عبور را در نزد خود نگه دارید و از دادن اطلاعات خود به دیگران خودداری نمایید. هرگونه درخواستی در جهت خروج از شرکت، ثبت سفارش، محل تحویل کالا و... بر عهده بازاریاب می باشد.

3- اقدام به خرید مازاد بر نیاز خود و خرید غیرواقعی نکنید.

4- بعد از بررسی قیمت و کیفیت کالای مصرفی و شرایط طرح درآمدی شرکت، سفارش خود را ثبت کنید.

5- تمامی تراکنش های مالی بین بازاریاب و شرکت باید از طریق سیستم بانکی انجام گیرد و انتقال وجه بصورت نقدی خلاف قانون می باشد. هم چنین از دسترس قراردادن اطلاعات حساب و بانکی خود به سایر بازاریابان خودداری کنید. پورسانت شما نیز توسط شرکت به حساب شخصی شما واریز می شود.

6- امکان بازخرید کالا درصورت عدم امکان فروش برای شما وجود دارد. اما باید کالای شما شرایط بازخرید را داشته باشد و تمام مبالغ قانونی و کل پورسانت محاسبه شده در مجموعه بابت حجم خرید شما از مبلغ فاکتور کسر خواهد شد.

7- در زمان تحویل کالا از صحت و سلامت کالا خود مطمن شوید و از دریافت کالا معیوب و با مغایر با سفارش خودداری کنید.

8- امکان فعالیت هم زمان در چند شرکت برای بازاریاب وجود ندارد. قبل از ثبت درخواست خروج، از شرکت اولیه و گذشت 15 روز، امکان ثبت نام و دریافت کد واحد برای بازاریابان در شرکت جدید وجود ندارد.

9- برگزاری جلسات آموزشی نتورک مارکتینگ تنها در دفاتر و شعب رسمی شرکت مجاز می باشد. به منظور آگاهی از برگزاری همایش ها و سمینارهای شرکت از طریق دفتر مرکزی شرکت اطلاع کسب کنید. لیست شرکت های دارای مجوز فعالیت بازاریابی شبکه ای در سایتنتورک مارکتینگ اطلاع رسانی شده است و وضعیت فعالیت شرکت به صورت برخط در سایت شرکت قابل دسترسی است، هم چنین از طریق سامانه پیامکی 30006082 امکان استعلام در خصوص شرکت های بازاریابی شبکه ای برای شما وجود دارد.

منبع: ایران هشدار

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

در کشور ما هم چنان بسیاری از افراد تصور می کنند که بازاریابی شبکه ای همان شرکت های هرمی هستند که با کلاهبرداری قصد دزدیدن پول افراد را دارند. در حالی باید گفت در شرکت های هرمی در واقع محصولی به افراد ارائه نمی شود و یا در صورت ارائه محصول، محصولات از کیفیت پایینی برخوردار هستند. در این شرکت ها اعضا متعهد می شوند افرادی را به شرکت معرفی کنند و به ازای سرمایه گذاری آن فرد کمیسیون دریافت می کنند. اما در نتورک مارکتینگ، اصل بر فروش محصول است و سپس می توان در ازای معرفی افراد و فروش آن ها سود دریافت کرد.

با افزایش شرکت های هرمی مراجع قانونی بر آن شدند تا قوانینی را برای ام ال مارکتینگ وضع کنند. شرکت ها باید با دریافت مجوز از وزارت صنعت و معدن و تجارت، می توانند فعالیت خود را آغاز کنند. شما عزیزان می توانید با بررسی رنگ نماد موجود در سایت، به قانونی یا غیرقانونی بودن این شرکت ها آگاه شوید.

اگر رنگ این نماد سبز بود یعنی مجاز به فعالیت هستند.

اگر زرد بود یعنی مجاز به فعالیت یک ماهه برای رفع ایرادات هستند.

اگر رنگ نماد قرمز بود یعنی موقتا بمدت شش ماه تعلیق شده است.

رنگ سیاه هم نشان دهنده اتمام مجوز فعالیت آن شرکت می باشد.

در بازاریابی شبکه ای روش کسب درآمد به 2 صورت است، اول اینکه شما به ازای فروش مستقیم کالا به مصرف کننده، می توانید درآمد کسب کنید و روش دوم کسب درآمد به ازای فروش از طریق زیرمجموعه تان. حال هر مقدار فروش شما و زیرمجموعه تان بیشتر باشد درآمد بیشتری نیز کسب خواهید کرد.

شما برای فروش محصولات می توانید به صورت حضوری یا از طریق تبلیغات کلامی محصولات شرکت را بفروشید و تا محصولی فروخته نشود پولی بین شرکت و فرد حاضر در این شرکت جابجا نمی شود و پورسانتی نیز تعلق نمی گیرد.

بازاریابی شبکه ای یک روش کسب و کار است که نیاز به تلاش زیادی دارد. شما یک شبه نمی توانید به پول زیادی برسید بلکه با تلاش و استمرار در کار می توانید موفق شوید.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

چشم انداز مثبت در زندگی یکی از با ارزش ترین دارایی هایی است که یک فرد می تواند داشته باشد. افراد مثبت اندیش همیشه منتظر موفقیت، سلامت، شادی، ثروت و روابط خوب با دیگران هستند و آنها را به سمت خود جذب می کنند.

همه ی اینها به دلیل موفق بودن افراد مثبت اندیش یا بالا بودن اعتماد به نفس آنها نیست بلکه به نوع طرز تفکرشان در زندگی بستگی دارد.

قانون اصلی جذابیت عبارت است از: افکار مثبت، نتایج مثبت در پی خواهد داشت. افکار شما بسیار قوی تر از سیگنال های الکتریکی بین سیناپس ها هستند، آنها بر زندگی شما و کسانی که در اطراف شما هستند تاثیر می گذارند!

 همیشه منتظر اتفاق های خوب در زندگیتان باشید برای مثال به موفقیت فکر کنید، بیشتر شدن درآمدتان یا قرار گذاشتن با یکی از دوستان صمیمی و … هر چیز مثبت دیگری که در یک روز امکان دارد برای شما اتفاق بیفتد. کافیست فقط به اتفاق خوب فکر کنید نیاز نیست آن را مجاب کنید تا حتما و در ان لحظه اتفاق بیفتد فقط در موردش فکر کنید. به دنبال فرصت هایی برای دستیابی به اهداف خود در همه زمان ها باشید و زمانی که آن را یافتید تحت کنترل داشته باشید. ·

  افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنید. اگر افکار منفی به ذهن شما خطور کرد نفس عمیق بکشید چند ثانیه چشمانتان را ببندید و به اتفاقات خوب فکر کنید. ·

  ارتباطتان را با افراد منفی کم رنگتر کنید. آنها انرژی شما را می گیرند. اگر دوست صمیمی دارید که بدبین و افکار منفی در سر دارد و مایل به تغییر نیست برایتان کمی سخت خواهد بود، اما شما باید خودتان را از همه ی منفی ها جدا کنید. ·

  قبل از شروع در هر پروژه جدید و یا فعالیت، تجسم نتیجه مثبت که می خواهید به آن دست یابید فکر کنید. تحت هیچ شرایطی اجازه ندهید افکار منفی سراغتان بیاید و ترس از شکست و یا ناتوانی بر شما غلبه کند. گام هایتان را مصمم و قوی بردارید و به سوی اهدافتان پیش بروید. · 

کارهایی را که با انجام دادن آنها احساس لذت و خوشی به شما دست می دهد انجام دهید، اگر کاری را دوست ندارید مجبور به انجام آن نیستید. این به معنی خودخواه بودن نیست زیرا ما انسانها در بعضی مواقع مجبور به انجام کارهایی هستیم که از آن لذت نمی بریم بلکه باعث رضایت دیگران می شود. هرچند اعتقاد بر این است که فردی که مثبت اندیش باشد حتی کارهایی که باعث لذت او نمی شود می تواند تحمل کند. · 

از تکرار جمله “من نمی توانم” اجتناب کنید، فقط و فقط از جمله “من می توانم” استفاده کنید. حتی به نظر من این جمله کافی نیست! با اعتماد به نفس کامل بگویید اصلا من برای این کار ساخته شده ام. هر عملی با خوش بینی قابل انجام است. · 

زبان بدنتان را حفظ کنید، همیشه سینه ستبر و با گام های محکم و استوار راه بروید. زبان بدن خوب نشانه اعتماد به نفس و خوش بینی است. بطور منظم ورزش کنید حتی اگر شده بمدت کوتاه و سبک. فعالیت فیزیکی انواع اندورفین های مثبت را آزاد می کند که می توانند برای افراد حتی بدبینانه شگفت انگیز باشند .

 اولین چیزی که به مثبت اندیشی در کار و فعالیتهای شغلی کمک میکند انتخاب شغل مورد علاقه است وقتی که با علاقه به کار و شغلی مشغول شویم دید بهتری نسبت به آن داریم چون در شغل مورد علاقه مان عملکرد بهتری داریم بنابراین انگیزه ی بیشتری هم وجود دارد تا بهتر بتوانیم در شغل و کار موفق باشیم. بنابراین انتخاب شغلی که مورد علاقه ما است یکی از مهمترین عواملی است که به مثبت اندیشی کمک میکند برای اینکه دید مثبت در کار و همچنین دید مثبت به آینده داشته باشیم باید بیشتر روی پیدا کردن راه کارها در کار تمرکز کنیم تا روی مشکلات کاری.

همیشه سعی کنید به ویژگی ها و توانایی های خود در کار بیافزایید خواندن کتاب، استفاده از تجربیات دیگران و کسب علم و دانش بیشتر در زمینه ی کاری به دید مثبت کمک میکند.  همیشه برای حل مشکل به آن دید مثبت داشته باشید و این مشکل را یک فرصت برای کسب بیشتر تجربه در کار در نظر بگیرید. مشکلاتی جزئی که در روز با آن مواجه هستیم مثل ترافیک و... نباید باعث ایجاد نارضایتی از کار شود و دید مثبت ما به کار را کم کند.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

عطاکو

هلدینگ بزرگ عطاکو فعال در زمینه نتورک مارکتینگ با فروش محصولاتی هم چون برگر، فلافل، کباب لقمه، جوجه کباب، کتف و بال زعفرانی و محصولات دیگر در خدمت شما است

شما عزیزان می توانید با شارژ کیف پول خود در سایت عطاویچ، علاوه بر دریافت اعتبار بیشتر از غذاهای رستوران های عطاویچ هم لذت ببرید و امتیاز کسب کنید

با هلدینگ بزگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

 


  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

یکی از ادعاهایی که درزمینه بازاریابی شبکه ای مطرح می شود این است که هر کسی می تواند کار بازاریابی را انجام دهد و به درآمد بالایی نیز دست یابد. این ادعا نیمی از حقیقت را بیان می کند و به طور کامل صحیح نیست. این ادعا بسیار گمراه کننده است، چرا که همه افراد توانایی انجام فروش و بازاریابی را ندارند و هم چنین هیچ کدام از بازاریابان نمی توانند درآمد یکسانی داشته باشند.

افرادی که وارد نتورک مارکتینگ می شوند ویژگی های متفاوتی از نظر مالی، زمانی و مهارت دارند و عده ای قادر هستند کسب و کار پرسودتری را در طول مدت 24 ماه بسازند. اما این موضوع به این معنی نیست که افراد بعدی هم قادر خواهند بود در همین مدت زمان، به همین جایگاه دست یابند.

ایرادی که برای این ادعا مطرح است این است که عنوان شده همه افراد با سرعت هرچه تمام تر می توانند به درآمد و نتایج مشابه به افراد کهنه کار شرکت دست پیدا کنند، درصورتی که این یک ادعا بیشتر نیست. بطور مثال فردی که مدیر فروش و تبلیغات یک شرکت بوده به عنوان یک نماینده فروش در شرکتی مشغول به کار شود آیا سرعت پیشرفت و دست یابی به درآمد او همانند افراد دیگری هم چون مهندس، منشی، خانه دار،کارمند بانک و... است؟؟ مسلما جواب این سوال منفی است به دو دلیل:

1- تجربه کاری فردی که مدیر فروش بوده با افراد معمولی متفاوت است و استرس ها و بحران هایی که افراد دیگر با آن مواجه می شوند را این فرد ندارد.

2- این فرد با فراغ بال بیشتری قادر به سرمایه گذاری در این کار می باشد و بدون مواجه با مشکل می تواند سرمایه گذاری در این کار را انجام دهد.

این حرفه همانند پازل است. عوامل متفاوتی در رسیدن به موفقیت موثر هستند که درست و منظم چیده شدن آن ها سبب تسریع و راحت انجام شدن کارها می شود.

یکی از قطعات پازل سطح مهارت افراد است. میزان مهارت فروشندگی که یک فرد در آغاز کار با خود  به همراه دارد بر موفقیت او تاثیر خواهد گذاشت. البته لازم به ذکر است که تمامی این مهارت ها را می توان با آموزش به افراد توسعه داد یعنی هر کسی که بخواهد می تواند این مهارت ها را یاد بگیرد و آن ها را توسعه دهد. البته سطح مهارت عاملی است که نیاز به کنترل ندارد یعنی وقتی می خواهید تیم جذب کنید لازم نیست حتما از بین افراد با مهارت باشد، چرا که افراد به راحتی می توانند این مهارت را با صرف وقت یاد بگیرند.

اما سه عامل بسیار مهم دیگر وجود دارد که باید در جذب افراد به آن ها توجه داشت و آن ها کنترل کرد:

زمان

علاقه

نقدینگی

 زمانی که با افراد صحبت می کنید مطمن شوید که آن ها علاقه به ساختن یک کسب و کار بلند مدت را دارند و به دنبال یک جهش سریع و یک شب ثروتمند شدن نیستند. افراد می توانند کارشان را با 8 تا 10 ساعت کار در هفته بسازند اما اگر می خواهند به عنوان یک شغل تمام وقت به آن نگاه کنند و در آن جدی باشند، حداقل نیاز به 15 ساعت کار در هفته دارند. برای رسیدن به درآمد به 8 تا 10 ساعت زمان در هفته نیاز دارید، این زمان به جز زمانی است که برای آموزش و سایر فعالیت های حمایتی مورد نیاز است. برای دست یابی به درآمد مناسب باید وقت آزاد بیشتری برای انجام این کار بگذارند.

عامل دوم دارا بودن نقدینگی است. افراد برای انجام کار لازم است بودجه بازاریابی ماهیانه داشته باشند و این بودجه را صرف امور دیگر نکنند. این موضوع را شرکت و یا بالاسری های شما به شما نمی گویند اما برای اجرای کار با پتانسیل کامل لازم است.

عامل بعدی داشتن انگیزه و علاقه است. اگر فرد همه عوامل را داشته باشد ولی علاقه نداشته باشد موفق نخواهد شد. برخی از افراد هستند که علاقه به کار و فروش دارند سعی کنید این افراد را جذب کنید و بر روی آن ها سرمایه گذاری انجام دهید، چرا که قسمت اعظم درآمد شما از طریق این افراد بدست می آید.

ممکن است افرادی باشند که زمان و پول دارند ولی علاقه به کار و محصول شما ندارند، از جذب این افراد خودداری کنید. به کارگیری این افراد  به زیان شما و تیم تان خواهد بود. بهتر است افرادی را که علاقه ندارند در زمان بهتری فعالیت شان را آغاز کنند چرا که شروع کار بدون آمادگی منجر به دلسرد شدن و شکست و نهایتا ترک کار خواهد شد.

مالکان کسب و کارهای موفق سازمان شان را با افرادی می سازند که بتوانند بهترین نتیجه را برای آنان به ارمغان بیاورند.

با توجه به نکات ذکر شده می توانید افراد مناسب را به کار گرفته و به موفقیت مورد انتظارتان در ام ال ام دست یابید.

 با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

ناتورا بزرگترین شرکت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در برزیل است که در سال 1969 توسط لوئیز سئابرا تاسیس شد.

این شرکت تمامی محصولات بهداشتی، عطر، محصولات مراقبت از پوست و مو و سایر کالاهای مصرفی که بر پایه آرایشی و بهداشتی است را، تولید می کند.

در حال حاضر دارای 1.2 میلیون فروشگاه و عامل فروش می باشد که به صورت تک سطحی فعالیت می کند. این شرکت در کشورهای دیگر هم چون فرانسه، مکزیک، کلمبیا، شیلی، برزیل، آرژانتین، بریتانیا، پرو، استرالیا و ایالات متحده آمریکا مستقر می باشند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کاماجار برزیل قرار دارد و سهام آن از سال 2004 در بازار بورس سائوپائولو معامله می شود.

میزان فروش و تعداد بازاریابان این شرکت را در چند سال آخیر در جدول زیر مشاهده کنید.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

چگونه به سوالات و ایراداتی که افراد و ورودی های جدید بر نتورک مارکتینگ وارد می کنند پاسخ دهیم؟چرا بعضی از ورودی های جدید از پیوستن به این صنعت بزرگ یعنی بازاریابی شبکه ای امتناع می ورزند؟چگونه افراد تیم را پیگیری کنیم؟در این مقاله شما می توانید به تمام این سوالات پاسخ دهید.

رفع این نوع ایرادات همراه با سند و منطق برای افراد قابل قبول نیست بلکه باید مشکل را از لحاظ احساسی و ذهنی برای افراد حل کرد.در ادامه بیشترین سوالات را در این زمینه مطرح می کنیم:

-من این کار رو دوست ندارم!

درباره این ایراد مطرح شده باید سعی کنید ریشه اصلی آن را بیابید.باید بدانید شخص دقیقا چه چیزی را دوست ندارد؟پس باید تعدادی سوال از او بپرسید...

خب چیو دوست نداری؟اون چیزی که دوست داری چیه؟دنبال چی هستی؟تو الان داری همونجوری که دوست داری زندگی می کنی و هرچی که میخوای داری؟یا یه بیزینس و هدفی داری که به هرچیزی که دوست داری برسی که این تجارت رو دوست نداری؟یا دقیقا کجای نتورک رو دوست نداری؟

بهترین برخورد با این افراد که این سوالات را مطرح می کنند این است که درک کاملی از بازاریابی شبکه ای ندارند!شما فقط باید دنبال این باشید که چرا ورودی جدید شما این جمله را بکار برده است؟و اینکه کاملا غیرمستقیم به این پی ببرید که آیا شخص بدون هیچ بهانه ای بازاریابی شبکه ای را دوست ندارد؟و اینکه چه شغلی را دوست دارد یا اینکه صرفا بهانه جویی می کند؟آیا در حال حاضر تمام کارهایی که واقعا علاقه دارد را انجام می دهد؟

در قدم بعدی شما باید مزایای بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) را با مشاغل دیگر سبک سنگین کنید.مانند درآمد تصاعدی،پاره وقت بودن،بهبود روابط عمومی،رشد شخصیتی،کمک به هم نوع و اینکه آیا شغلی با همه این مزایا وجود دارد یا خیر؟

-من پول شروع کردن این کارو ندارم!

برای پاسخ دادن به این ایراد، اولین سوال شما این باشد که الان کارت چیه؟و دقیقا داری چه کاری انجام میدی؟

که در جواب میگن : کارمندم،کار آزاد دارم،دانشجوام و... که در هر صورت برای به دست آوردن این شغل و ادامه اون هزینه خیلی بالایی کرده و زمان زیادی گذاشته....

بپرسید کاری که واقعا بهش علاقه داری چیه؟

بعد از شنیدن جوابش ،بگید اگه همه چیز برای شروع همون کار آماده بشه و مطمئن باشی که به درآمد میرسه،چقدر سرمایه میخواد؟

وقتی مبلغ را گفت بگید حالا حاضری بری  پولش رو جور کنی؟و چطور پولش رو جور می کنی؟

معمولا جوابی که افراد در پاسخ به این سوال میدهند معمولا بیشتر از 1 تا 2 میلیون سرمایه مورد نیاز برای بازاریابی شبکه ای هست،که آن ها به طرق مختلف برای شغل مورد علاقه خودشون حاضرن جور کنند.

چون شخص نمیداند پتانسیل درآمد بازاریابی شبکه ای چقدر است،که بخواد براش پول جور کند... پس شخص رو به این نکته برسونین که اینجا قراره سرمایه گذاری کند،که مبلغش 30 یا 50 میلیون نیست!نهایتا 2 میلیون.... که در قبال آن هم محصول دریافت می کنید که می توانید بفروشید و پولتون سوخت ندارد.

-من کسی رو ندارم که بیارم زیر مجموعم!

اولین نکته راجب این موضوع این است که هر شخص حداقل 150 تا 200 مخاطب دارد،پس مشکل این است که شخص بازاریابی شبکه ای را درک نکرده است،چرا که اگر قدرت نتورک مارکتینگ را درک کرده باشد حتی اگر در محل سکونتش هم غریبه باشد به هر شیوه با افراد ارتباط برقرار می کند.

اما نکته آنجاست که شما اصلا بنا نیست که در اطرافتان افراد زیادی را داشته باشید تا بتوانید تجارتتان را بسازید.برای مثال فرض کنید که شما نمایندگی یک شرکت را دارید و قصد دارید 50 نفر را استخدام کنید.در این شرایط شما یک آگهی در روزنامه میزنید و افراد با شما تماس می گیرند.

شما الان دقیقا نمایندگی یک شرکت را دارید ،پس باید دقیقا به این چشم به آن نگاه کنید که شما صاحب یک بیزینس هستید و قرار است این بیزینس را به بقیه معرفی کنید که آن ها هم شانس درآمدزایی را داشته باشند،پس بنا هست که آن ها همکار شما بشوند.

بنابراین شما می توانید کار را به همه افراد پیشنهاد بدهید و نیاز نیست افرادی در نزدیکی شما باشد تا بتوانید آن ها را به بازاریابی شبکه ای دعوت کنید.

-وقت ندارم.

در جواب این ایراد باید درنظر بگیرید که شخص امکان دارد دید تمام وقت بودن را داشته باشد.پس این سوال را مطرح  کنید که شما فکر می کنید این کار چقدر زمان لازم داشته باشد؟

بعد از شنیدن این موضوع، باید مطرح کنید که این کار پاره وقت است و ساعت کاری را خود شخص تعیین می کند،پس با این پتانسیل درآمد زایی بالا کاملا ارزش دارد تا بر روی آن زمان بگذارید.

در گام بعدی از شخص بخواهید تا فعالیت های 1هفته گذشته خود را توضیح بدهد.با این کار شما زمان های تلف شده زیادی را پیدا می کنید که او از آن زمان ها استفاده نمی کند.در اینجا شما باید بگویید که در هفته 20 تا 30 ساعت زمان میبرد.

تکنیکی برای پاسخ به تمامی ایرادات احتمالی :

افراد برای ورود به هر کسب و کار یا خرید یک کالا امکان دارد دلایل یا بهانه های مختلفی بتراشند اما نکته اصلی اینجاست که هر شخص باید به همان دلیل وارد نتورک مارکتینگ شود.

کسی که پول ندارد باید بازاریابی شبکه ای کار کند تا به درآمد فوق العاده ای برسد!

کسی که بازاریابی شبکه ای را دوست ندارد باید بازاریابی شبکه ای کار کند چرا که بعد از مدتی عاشق آن می شود.

کسی که میداند افرادی زیادی در اطرافش ندارد دقیقا به همان دلیل باید کار کند تا روابط عمومی خود را بالا ببرد.

شخصی که میگوید وقت ندارم،به این دلیل است که اکثرا تمام عمر خود را صرف شغل و تحصیلاتی کرده که نتیجه مناسبی نداشته و می تواند با نتورک مارکتینگ خودش را از دغدغه ها و مشغله ها رها کند.

پس یادتان باشد اگر کسی ایرادی را به کار وارد می کند باید به همان دلیل و ایراد او را راضی کنید که وارد نتورک شود و در این زمینه کار کند.

اما در آخر باید این موضوع را مد نظر قرار دهید که تمامی این ایرادات به این دلیل است که شما نتوانسته اید بازاریابی شبکه ای را برای افراد توضیح دهید و مزایای آن را مطرح کنید.چرا که بهترین پاسخ را زمانی می توانید بدهید که هنوز سوالی در ذهن شنونده شکل نگرفته و شما باید به اشکال مختلف دغدغه های اصلی شخص رو تشخیص بدید و به آن ها پاسخ دهید.

پس از حالا به بعد سطح باور و اعتماد به نفستان را بالا ببرید و از دلایل خودتون برای ورود به این بیزینس با اطمینان کامل و قاطعانه صحبت کنید.

اگر شما فکر می کنید که اول باید به موفقیت برسید تا با انرژی باشید و اعتماد به نفس پیدا کنید ، یک باور کاملا غلط است.

یک فرد پر انرژی موفق میشه ، نه این که یک فرد موفق پر انرژی 

وقتی از خودتون شروع کنید و شخصیتتون رو بسازید با ۹۰% این  ایرادات رو به رو نخواهید شد.

در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

 

منبع:mlmarketing

 

  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

بازاریابی شبکه ای نوعی شیوه فروش است که که در آن تولیدکنندگان کالا یا ارائه دهندگان خدمات، محصولات خود را بصورت مستقیم یا بدون واسطه بازاریابی و بفروش می رسانند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این نوع فروش ابتدا از کجا آغاز شد و چه کسانی آغازگر این نوع فعالیت شدند.

در سال 1915 شخصی به نام کارل رن بورگ به عنوان عامل فروش یک کارخانه در کشور چین مشغول به کار شد.در کنار این شغل، کارن در زمینه تغذیه و سلامتی هم مطالعه میکرد،از این جهت همزمان با شغل خود، بر روی اثرات رژیم و تغذیه بر روی سلامتی نیز تحقیقاتی انجام می داد.او سپس به آمریکا بازگشت و تحقیقات خود را ادامه داد تا جایی که در سال 1934 موفق به تاسیس شرکتCalifornia Vitamins  شد.

این شرکت در رابطه با فروش مکمل های غذایی، معدنی و مولتی ویتامین فعالیت می نمود.کارل در سال 1934 این شرکت را بهNutrilite Product تغیر نام داد.

11 سال پس از آغاز فعالیت این شرکت کارل با همفکری همسایه خود یعنی دکتر کاسپری و لی می تینگر که مدیر فروش یک شرکت نیز بود،یک طرح بازپرداخت چند سطحی را طراحی و به این شرکت اضافه کردند.بدین ترتیب اولین طرح فروش شبکه ای که امروزه آن را با نام هایی نظیر بازاریابی شبکه ای می شناسیم پا به عرصه وجود گذاشت.از کارل رن بورگ به عنوان پدر فروش مستقیم یا چند سطحی نیز یاد می کنند.

اما این پایان کار نبود و در سال 1949 توسط نیل ماسکانت از اقوام کارل ، دو تن به عنوان بازاریاب به این شرکت  اضافه شدند که بعدها به پایه گذاران بزرگترین و موفق ترین شرکت بازاریابی شبکه ای در جهان تبدیل شدند.

این دو تن کسی نبودند جز ریچ دوس و جی ون اندل که در ایالت میشیگان هم دبیرستانی بودند.این دو با یکدیگر شریک تجاری نیز بودند و در کسب و کارهای مختلفی مانند فست فود،خدمات چارتری هواپیما و همچنین خدمات کشتیرانی با یکدیگر شراکت داشتند.آن ها با همکاری یکدیگر تبدیل به یک تیم موفق شدند و یک روز بعد از معرفی بکارشان در نوتری لایت، موفق شدنداولین جعبه خود را به ارزش 19.5 دلار بفروشند.اما پس از آن علاقه خود را نسبت به این کار از دست دادندو به مدت 2هفته دست از کار کشیدند. پس از آن با اصرار ماسکانت که پشتیبان آن ها بود برای شرکت در یک سمینار شرکت Nutrile به شیکاگو سفر کردند.

آن ها بعد از دیدن فیلم های موفقیت و گوش دادن به صحبت های نمایندگان شرکت و همچنین توزیع کنندگان موفق، دوس و اندل تصمیم گرفتند که فرصت کاری نوتری لایت را با شور و اشتیاق بیشتری دنبال کنند.سپس دومین جعبه مکمل خود ا در مسیر برکشت به میتیگان فروختند و به دنبال آن به سرعت برای پیشرفت کسب و کار جدیدشان اقدام کردند.

در سال 1949 یعنی قبل از اینکه با شرکت نوتری لایت آشنا شوند، دوس و اندل شرکت Ja-Ri Corporation را که برگرفته از اول اسمشان بود،شکل داده بودند.هدف از این کار واردات کالاهای چوبی از کشورهای آمریکای جنوبی و فروش آن به بازارهای آمریکا بود.

بعد از اینکه آن ها به سمینار نوتری لایت رفتند، آن ها فعالیت شرکت Ja-Ri یعنی واردات چوب را رها کردند و شرکت خود را تبدیل به توزیع کننده محصولات نوتری لایت کردند.

به علاوه از سود هر محصول فروخته شده،نوتری لایت از فروش محصولاتی که توسط توزیع کنندگان جدید انجام می گرفت به توزیع کنندگان قبلی پورسانت پرداخت می کرد.همان سیستمی که امروزه به عنوان مولتی لول مارکتینگ یا نتورک مارکتینگ شناخته شده است.

در سال 1958 یعنی 9 سال بعد از شروع فعالیت جدی خود، دوس و اندل یک سازمان فروش متشکل از 5000 توزیع کننده ساختند.به هر حال به دنبال نگرانی مربوط به پایداری نوتری لایت و با این فکر که می توانند به دیگران بیاموزند که چگونه کسب و کار خود را تاسیس کنند تصمیم گرفتند که شرکت فروش مستقیم چند سطحی را بنا نهند.

در اوایل 1959 آن ها و توزیع کنندگان بالایی شان، شرکت The American Way Association که امروزه با نام اختصاری  Amway معروف ترین شرکت فروش مستقیم چند سطحی در دنیاست، پایه گذاری کردند.

در سال ۱۹۶۰ آنها ۵۰ درصد سهام کمپانی Atco Manufacturing تولید کننده اصلی LOC را خریداری کردند، و نام آن را به Amway  Manufacturing Corporation تغیر دادند.در سال 1964 سه شرکت Amway Sales Corporation ، Amway Services Corporation  وAmway Manufacturing Corporation باهم تلفیق شده و به عنوان یک نهاد واحد با نام Amway Corporation به فعالیت خود ادامه دادند.این شرکت در سال ۱۹۷۴ کنترل شرکت نوتری لایت و سرانجام مالکیت کامل آن را در سال ۱۹۹۴ خریداری کرد.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

  • atamlm ataco