شرکت بازاریابی شبکه ای

هلدینگ بزرگ عطاکو فعال در زمینه نتورک مارکتینگ، با مجوز رسمی و قانونی.atamlm.ir

شرکت بازاریابی شبکه ای

هلدینگ بزرگ عطاکو فعال در زمینه نتورک مارکتینگ، با مجوز رسمی و قانونی.atamlm.ir

شما می توانید با ثبت نام در سایت atamlm.ir و خرید پکیج ها و جذب زیرمجموعه به مجموعه ما بپیوندید و ماهانه پورسانت دریافت کنید.

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در این مقاله 12 گام ساده برای شروع نتورک مارکتینگ، ادامه و رسیدن به موفقیت به شما پیشنهاد می کنیم.

گام اول: شرکت مناسب خود را انتخاب کنید. تحقیق کنید که کدام شرکت مناسب شخصیت شماست.

گام دوم: حامی مناسب خود را انتخاب کنید. این موضوع نقش به سزایی در موفقیت شما دارد، یک حامی قوی، شما را به سمت موفقیت هدایت خواهد کرد.

گام سوم: توجه داشته باشید که این کار نیاز به صرف وقت دارد. بازاریابی شبکه ای یک بیزینس واقعی است . نه یک طرح سریع برای پولدار شدن!

گام چهارم: نقشه راه داشته باشید. کلمه به کلمه نقشه خود را مکتوب کنید تا بتوانید بیزینس خود را بسازید. قطعا شما نسبت به کسی که این کار را انجام ندهد، موفقیت بزرگتری را بدست خواهید آورد.

گام پنجم: کتاب ها و مقالات کسانی که در این راه موفق شده اند را، مطالعه کنید.

گام ششم: چرایی کار مهم ترین چیز است. چرا شما به انجام این کار روی آورده اید؟  برای زندگی بهتر و یا آزادی و امنیت مالی؟ حال تعیین کنید که منظور شما از انجام این بیزینس چیست؟

گام هفتم: اهداف خود را مکتوب کنید. گام هشتم: به قرار ملاقات ها و آموزش های برگزاری در شرکت خود توجه کنید.

گام نهم: در مورد محصولات خود تحقیق کنید و اطلاعات کاملی نسبت به آن ها داشته باشید.

گام دهم: محصولات و فرصت های شغلی خود را در هر شانسی که بدست می آورید با دیگران به اشتراک بگذارید.

گام یازدهم: نیروی قوی استخدام کنید و سیستمی قدرتمند از زیرمجموعه ها بسازید طوری که از زیرمجموعه های خود خسته نشوید.

گام دوازدهم: از بیزینس و شغل خود لذت ببرید.

هشدار: امکان دارد بسیاری از افراد بدلیل ناتوانی خود در انجام کار بازاریابی شبکه ای، شما را دلسرد کنند، اما باید قوی باشید و انتقاد و بدگویی را رد کنید. افرادی که سطح همانند و یا پایین تر از شما هستند را حمایت کنید تا به بهترین موقعیت دست یابید.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.بازاریابی شبکه ای

  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

جلسات معارفه ام ال ام

نکاتی راجب نحوه برگزاری جلسات پرزنت :

-به هیچ وجه نباید شما به عنوان معرف دیرتر از مهمان خود به محل جلسه برسید.

-زمانی که به همراه فرد مرعو خود در محل جلسه معارفه حاضر شدید، گوشی موبایل خود را به نحوی سایلنت و یا خاموش نمایید که دوست شما هم متوجه شود که جلسه رسمی است و باید این کار را انجام دهد.

-زمانی که پرزنتور شما وارد جلسه شد، از جای خود برخیزید و با احترام ایشان را به مهمان خود معرفی کنید.

-در طول جلسه معارفه (پرزنت) رفتار و ظاهر شما باید کاملا متناسب با یک محیط کاری باشد. فراموش نکنید که نحوه رفتار شما به نگاه دوست شما بر کارتان تاثیر می گذارد.

-زمانی که پرزنتور شما معارفه شرکت را آغاز می کند شما نباید در بین جلسه صحبتی انجام دهید. در واقع باید پرزنتور شما اطلاعات را در جلسه به فرد مدعو انتقال دهد. خود شما هم نباید توضیحی اضافه کنید و یا احیانا خودتان سوالی را از پرزنتور بپرسید.

-محل جلسه شما باید در مکانی مناسب مانند دفتر، کافی شاپ،منزل شما و مانند این ها باشد که در آن مدام صدای تلفن و رویدادهای مختلف که منجر به عدم تمرکز گردد در جریان نباشد.

اعمال شما پس از پایان جلسه معارفه

بطور کلی این نکته را مد نظر داشته باشید که درصد بسیاری از دلایل ورود شدن افراد به تیم شما به پیگیری بعد از جلسه معارفه مربوط می شود. بعد از جلسه پرزنت، شما با دوست خود محل جلسه را ترک می کنید، در این فضا دوستانه مشغول به گپ و گفت با دوست خود می شوید در اینجا شما یک هدف را دنبال می کنید آن هم این است که به دوست خود کمک کنید که تصمیم نهایی خود را برای انجام کار بگیرد و اگر سوال و شبهه ای در ذهن دارد از شما بپرسد. در اینجا جمله ای که خیلی از افراد از آن استفاده می کنند این است "در مورد کار چی فکر می کنی؟" ، این بدترین جمله ای که شما می توانید از آن ها بپرسید چون این حس به فرد القا می شود که اکنون باید تصمیم پیچیده ای بگیرد و باید آنالیز دقیقی انجام دهد! و حتی اگر از کار خوشش آمده باشد، برای اینکه فرد باهوشی به نظر برسد سعی می کند مواردی را به عنوان موانعی که باید بر روی آن ها فکر و بررسی کند بیان کند! و این  در حالی است که بیزینس ما سرشار از نکات مثبت و ابزار قوی برای رشد می باشد و دلیل منطقی برای رد کردن آن وجود ندارد.

-درصورتی که فرد سوالی از شما پرسید که خود شما پاسخ آن را نمی دانستید از بالاسری خود بخواهید که به کنار دوست شما آمده و در رابطه با دغدغه هایشان صحبت نمایند پاسخ گوی دوست شما باشند.

درنهایت بعد از اینکه سوالات شما پایان یافت به راحتی به ایشان بگویید که آیا مایل است که ثبت نام خود را انجام دهد؟ این دعوت به انجام ثبت و قرارداد بی شک اگر با لحنی دوستانه و سوالی باشد، به این معنی برداشت نمی شود که شما قصد دارید ایشان را تحت فشار برای ثبت نام بگذارید. اگر هم فرد مایل بود سایت و یا محصولات را بررسی کند به او این زمان را بدهید و به وی بگویید که حتما این کار را می تواند انجام دهد و شما بطور مثال فردا با او تماس می گیرید تا پیگیر بررسی های او باشید و اگر سوالی داشت پاسخ گوی سوالات او باشید.

نکته مهم: در پیگیری باید دقت کنید که اول به سوالات سیستمی دوست خود پاسخ دهید سپس ایمان و باور خود را به سیستم  به او انتقال دهید و از اهدافی که برای او می تواند اهمیت داشته باشد و به واسطه این شغل می تواند به آن ها دست باید، با او صحبت نمایید.

نکته: در پاسخ دهی نباید هرگز عصبانی شوید و باید با خونسردی و بدون گارد گرفتن جواب ایشان را بدهید.

نکته: هرگز اطلاعات دروغین و جو کاذب به افراد ندهید.

نکته: در میان صحبت های حامیان خود اشاره های خاص نکنید و با با دوستانتان درگوشی صحبت نکنید.

نکته: در نهایت این موضوع را به یاد داشته باشید که از هر تعداد از افرادی که آن ها دعوت می کنید بعضی از افراد به شما پاسخ مثبت می دهند و بعضی درخواست شما را رد می کنند ، مطمن باشید با گذر زمان هرچقدر که تجربه، اطلاعات و مهارت شما افزایش یابد درصد موفقیت شما افزایش میابد.

انسان ها گاهی پیروز می شوند و گاهی چیزی یاد می گیرند...  

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.ataco

  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

نتورک مارکتینگبرای موفقیت در بازاریابی شبکه ای روش  های زیر را با جدیت و اشتیاق تعقیب نمایید:

در انتخاب کمپانی دقت نمایید.

پیش از آن که پول و زمان خود را در نتورک مارکتینگ سرمایه گذاری کنید، مطمن شوید که کمپانی مورد نظر شما از نظر اعتبار مالی بالا، مدیریت خوب و از ابزارهای لازم برای مدیریت و کنترل سرعت رشد مجموعه برخوردار می باشد و هم چنین طرح تجاری آن در بلند مدت همچنان برای افراد سودبخش می باشد.

بالاسری مناسبی را بیابید که هم از حمایت کافی در آموزش برخوردار باشید و هم فردی متعهد باشد.

مطمن شوید که گروه بالاسری شما، گروه موفقی می باشند که ثابت نموده اند برای آموزش شما شخصا وقت کافی اختصاص می دهند.

برای انجام این تجارت بایستی یک هدف شخصی شفاف، واضح و متقاعد کننده داشته باشید.

به یاد داشته باشید آنقد که چرایی این کار اهمیت دارد، چگونگی آن مهم نیست.زمانی که شما دلایل قوی و متقاعد کننده برای انجام این تجارت داشته باشید، آنگاه یک حس اشتیاق سوزان در شما بیدار می شود که موفقیت در این تجارت را برای شما به یک امر ضروری تبدیل می سازد.

اهداف واضح و مشخص خود را بنویسید و هر روز آن ها را مرور نمایید.

اهداف خود را مشخص نمایید و روی کاغذ بنویسید. برنامه کار خود را مشخص کنید و هرروز را برای خود برنامه ریزی کنید تا زمانی که به اهداف خود برسید.

بر روی موفقیت زیرمجموعه های خود تمرکز کنید تا به صورت خودکار خودتان نیز موفق شوید.

درست است که پول دارای اهمیت زیادی است ولی تمرکز شما بایستی برای کمک به زیرمجموعه هایتان باشد. زیگ زیگلر روزی گفت: شما به هرچه بخواهید می رسید، به شرطی که به دیگران کمک کنید تا به خواسته هایشان برسند. برای موفقیت در این تجارت بایستی زمان، تلاش و جدیت به خرج دهید. شما باید روزانه زمان ثابتی را برای تجارت به خود اختصاص دهید. اگر این کار را به چشم یک سرگرمی نگاه کنید، به اندازه یک سرگرمی هم درآمد کسب می کنید. ولی اگر به چشم یک تجارت به آن نگاه کنید به اندازه یک تجارت بزرگ هم درآمد کسب می نمایید.

دو قانون مهم برای یافتن زیرمجموعه عبارتند از: با مردم صحبت کنید.... و با مردم بیشتری صحبت کنید.

شغل شما رساندن پیام است. پیامی شامل فرصت مالی و محصولات که بایستی هرچه بیشتر در اختیار افراد بیشتری قرار دهید. نگران کسانی که علاقمند نیستند نباشید. شما فقط بایستی مردم را غربال نمایید تا به افراد مورد نظرتان برسید.

شرمنده نشوید این شغل شماست، پس شخصا مسئولیت آن را بپذیرید.

فقط شکست خوردگان هستند که بایستی شرمنده بالاسری شرمنده بالاسری هایشان، کمپانی و طرح تجاری کمپانی شوند.این شغل شماست و مسئولیت شخصی شماست، پس تعهد موفقیت ها و درآمدهای خود را بپذیرید.

پس زدن و رد شدن را به عنوان بخشی از این تجارت بپذیرید و آن را برخورد شخصی به خود نگیرید.

در این تجارت مردم به شما زیاد "نه" خواهند گفت.خوب ممکن است این لحظه مناسب زندگی آن ها برای پذیرش این پیشنهاد نمی باشد. آن ها شما را پس نمی زنند بلکه به این فرصت شغلی عالی و محصولات دست رد می زنند.با مردم دیگر در تماس باشید تا بتوانید در لحظه مناسب زندگی هرکس به آن ها برسید.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

به راستی راز تکثیر در بازاریابی شبکه ای چیست؟

اگر شما کار را جدی بگیرید، متعهد به شرکت در جلسات باشید، لیست خوب و بزرگی داشته باشید و… همین اتفاق هم برای تیم شما رخ می دهد و متاسفانه باید قبول کنیم که حالت عکس آن هم وجود دارد.

 

۱. آیا تکثیر در بازاریابی شبکه ای واقعیت دارد؟

همین اواخر یک نفر از من پرسید که این موضوع رویاست؟ یا واقعا تکثیر پذیری در بازاریابی شبکه ای وجود دارد؟! و اگر وجود دارد چطور باید به آن دست پیدا کنم؟

تکثیرپذیری هدف مقدس بازاریابی شبکه ای است! یعنی ایجاد یک وضعیتی که مردم به آن روی آورند، اقدام کنند و نتیجه بگیرند و این روند تا بی نهایت ادامه یابد. این چیزیه که همه به دنبال آن هستند، نیست؟!

شما زمانی درآمد دارید که تکثیر درستی از خود در بازاریابی شبکه ای ایجاد کنید. تکثیر در بازاریابی شبکه ای برای شما اعتبار ایجاد میکند و این باعث بدست آوردن یک وضعیت پایدار برای شما میشود.

چگونه ثکثیرپذیری را در بازاریابی شبکه ای به وجود آورید ؟

با محصولات؟!

کمپانی آن را انجام میدهد؟!

پلن درآمد زایی آن را به وجود میاورد؟!

قسمت رهبری سازمان باعث اتفاق افتادن آن میشود؟

یا شاید اینکه کمپانی به آسانی در دسترس باشد اتفاق می افتد و شما چقدر خوش شانس هستید که به زودی این شرایط را دریافت کنید؟

هیچکدام ، هیچکدام از اینها نیست!

ریشه بازاریابی شبکه ای در سادگی است.

تکثیر درست در بازاریابی شبکه ای زمانی اتفاق می افتد که شما برای مردم یک وضعیت کاری ساده فراهم کنید.

 

 ۲. پیچیدگی، دشمن اقدام کردن است.

سیستم باید ساده و آسان باشد. تجارت نتورک مارکتینگ تجارتی است برای همه افراد؛ اگر می خواهید تیم بزرگی داشته باشید، باید در تیمتان از همه افراد مختلف با تجربیات و ضرایب هوشی متفا,ت استفاده کنید. شما نمی توانید تیمتان را فقط به گروه خاصی از افراد محدود کنید. بدین ترتیب، سیستم باید به قدری ساده باشد که همه بتوانند آن را تکرار کنند. سیستم باید تاحدی آسان باشد که همه قادر به تکثیر باشند.

 اگر شما یک فروشنده باشید، ممکن است فروش محصولات غذایی برای شما کار ساده ای باشد، شما دانش و اعتبار لازم جهت نفوذ بر روی مشتریان و پراسپکت هایتان را دارید. با این حال ممکن است همین مساله به ضرر شما تمام شود، زیرا شما مشخصا خیلی خوب عمل می کنید، اما نمی توانید همین امر را میان همه افراد تیم  (که فروشنده نیستند)  نیز تکثیر کنید. بنابراین فروشندگان هم باید سیستم ساده ای داسته باشند که قابل تکثیر برای همه تیمشان باشد. امیدوارم که دقیقا متوجه این مساله شده باشید.

  • اگر سخت باشد ، مردم نمیخواهند که انجام دهند.
  • اگر پیچیده باشد ، نتایج شما خواهد سوخت.
  • اگر قابل فهم و درک نباشد ، مردم اقدام نخواهند کرد.

به وضعیت کنونی خود نگاه کنید.

  • آیا شما یک سیستم و یا فرایند درست دارید که بتواند در بازاریابی شبکه ای یک تکثیرپذیری ایجاد کند؟

یا اجازه بدید اینگونه سوال کنم :

  • آیا شما افرادی در سازمانتان دارید که به پیش شما بیایند و ندانند که چه باید بکنند؟
  • آیا تا به حال کسی به سراغ شما آمده و سوال هایی بپرسد که از جواب آنها مطمئن نیست؟
  • آیا با تماس های تلفنی از اعضای تیم خودتان که سوال های بسیار ساده و سطحی دارند مواجه میشوید؟

پس اگر افراد با اینگونه سوالات نزد شما می آیند بهترین انتخاب قرار دادن داشته هایتان در اختیار افراد و سازمان فروشتان است. این دقیقا همان وضعیتی است که ایجاد کننده فرایند تکثیر در تیم شماست.

زمان بازتاب است.

به جایگاهی که هستید نگاه کنید.

ساده است: مطمئن شوید که هم خودتان و هم هرکسی که در سازمان شماست کاملا وضعیتی شفاف دارد. (منظور این است که هرکسی میداند که چه باید بکند.)

 

۳. چه چیزی به سادگی قابل تکثیر است؟

  • من بر اساس تجربیاتم فکر میکنم که صحبت کردن درباره مزایای محصول یا فرصت کاری ، ساده ترین قسمت همانند سازی برای مجموعه است.
  • از طرفی، اطلاعات دقیق در مورد اجزاء و ویژگی های محصولات، امر ساده ای برای همانند سازی نیست. بیان تجربیات و خاطرات یا شواهد فردی قابل تکثیر و همانند سازی است. مطمئنم حتی یک پسر بچه ۱۲ساله نیز قادر است با یک داستان جذاب ارتباط برقرار کند وآن را به دیگران نیز منتقل کند.
  • پلن درآمدزایی نیز باید به حدی ساده باشد که همه آن را بفهمند و بتوانند به دیگران نیز آموزش دهند.

 

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir هرماه ما باشید.
  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

بعدها از دل شرکت «نوتریلایت» شرکت تولیدی « American Way Association » مادر شرکت « ام وی Amway » تأسیس شد که شرکت Amway با فروش بیش از ۵ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۸ به بزرگترین شرکت بازاریابی شبکه ای دنیا تبدیل شد و پس از آن شرکت های بزرگ دیگری قدم به این عرصه گذاردند.
«ریچارد پو» سیر تکاملی بازاریابی شبکه ای را به چهار دوره تقسیم کرده است؛

«موج اول» بین سال های ۱۹۴۵ تا ۱۹۷۹ را «مرحله مخفی» نامگذاری کرده است. دراین زمان، بازاریابی شبکه ای در مرحله حیات وحش خود قرار داشته و هیچ نظم و قانونی بر آن حاکم نبوده است. بعضی ها صادقانه عمل می کردند و بسیاری راه فریبکاری را پیش گرفتند. همزمان قانونگذاران دولتی نیز این شرکت ها را هدف قرار داده و با همان شتابزدگی، شروع به تدوین قوانینی در این زمینه کردند. هرج و مرج در موج اول در سال ۱۹۷۹ به پایان رسید. زمانی که پس از یک رشته تحقیقات طولانی و برخوردهای قضایی، سرانجام کمیسیون تجاری فدرال آمریکا (FTC) اعلام کرد که شرکت Amway و در واقع صنعت «بازاریابی شبکه ای» قانونی بوده و جزء طرح های هرمی به حساب نمی آید.

«موج دوم» بین سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۹ با ایجاد فضای مثبت آغاز شد که به آن «مرحله گسترش» می گویند. در دهه هشتاد، تعداد شرکت های بازاریابی شبکه ای، به شکل چشم گیری افزایش یافت و البته این گسترش با مشکلاتی نیز همراه بود.

«موج سوم» بین سال های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۹ با نوآوری هایی تبدیل به «مرحله بازاریابی انبوه» شد و این صنعت در اختیار توده های مردم قرار گرفت و کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان را به همراه داشت. در نتیجه میلیون ها نفر به سوی این صنعت هجوم آوردند.

و «موج چهارم» که به سال های بعد از سال ۲۰۰۰ اطلاق می شود، «مرحله جهانی شدن» این صنعت به حساب می آید و سرعت رشد شرکت های بزرگ بازاریابی شبکه ای در کشورهای دیگر بسیار بیشتر از ایالات متحده بود.

در طول سه مرحله اول، بازاریابی شبکه ای به رشد و شکوفایی رسید، اما همواره به عنوان مقوله ای ضدفرهنگی و ضداجتماعی و احتمالاً دارای مشکلات قانونی به آن نگاه می شد. بازاریابی شبکه ای در جریان کلی اقتصاد، از جایگاه چندانی برخوردار نبود و در نشریات تجاری، گزارشات تحلیل گران وال استریت، جلسات هیات مدیره شرکت ها و دانشکده های اقتصاد و بنگاه های تجاری، نامی از آنها برده نمی شد، گویی بازاریابی های شبکه ای به دنیای دیگر تعلق داشتند.

اما با آغاز موج چهارم، دوران انزوا به پایان رسید. امروزه بازاریابی شبکه ای در دنیا، به عنوان یکی از ابزارهای قانونی و مشروع بازاریابی و فروش به حساب می آید و موفقیت های آن بارها در مطبوعات تجاری معتبر آمریکا و دنیا بازتاب یافته است.
شرکت های مبتنی بر موج چهارم، برخلاف شرکت های گذشته، به جزئی انکارناپذیر از اقتصاد امروز جهان مبدل شده اند، افرادی که به صورت تمام وقت در این شرکت ها فعالیت می کنند به درآمدی دست می یابند که کفاف همه مخارج یک زندگی عالی را می دهد و افرادی که به صورت پاره وقت مشغولند، درآمد معقول و قابل توجهی کسب می کنند و افراد با انگیزه و بلندپرواز می توانند از درآمدی فوق العاده و نامحدود و زندگی رویایی برخوردار شوند.
البته در گذشته نیز شرکت های بازاریابی شبکه ای با رویکردهای ساده لوحانه خود، وعده زندگی رویایی را می دادند، اما بسیاری از آنها در عمل قادر به تحقق وعده های خود نبودند و بر همین اساس نهادهای نظارتی در آمریکا و کشورهای دیگر تأسیس شدند تا جلوی رشد شرکت های دروغ پرداز گرفته شود و شرکت های متعهد و استاندارد از شرکت های نامتعهد و ناسالم بازشناخته شوند و در کنار این نظارت ها، رشد علمی این صنعت باعث شده شرکت های بزرگ و قوی و استاندارد، گسترش فوق العاده ای پیدا کنند.
«انجمن فروش مستقیم  DSA » در آمریکا و در اکثر کشورهای دنیا تأسیس شده تا استانداردهای لازم برای فعالیت صحیح و اصولی شرکت ها، به صورت مشخص و مدون در اختیار افراد قرار گیرد و از سال ۱۹۹۴ برای اولین بار آموزش اصولی این صنعت به دانشگاه راه یافت و «دکتر چارلز کینگ» به همراه گروهی از مربیان تراز اول این صنعت در دنیا، دوره های آموزشی بازاریابی شبکه ای را در دانشگاه «ایلینوی» در شهر شیکاگو به صورت آزاد برگزار کردند که همچنان ادامه دارد.
کتاب های بسیار زیادی در باب شناخت صحیح این صنعت و روش اصولی و موثر انجام آن چاپ شد و کنفرانس ها و سمینارهای آموزشی در گوشه وکنار دنیا دائما برگزار می شود.
شرکت های بزرگ بازاریابی شبکه ای وارد بورس های سهام شهرهای بزرگ دنیا شدند و سهام آنها به سرعت رشد کرده و در مرحله جهانی شدن، « فدراسیون جهانی انجمن های فروش مستقیم (WFDSA) » با همکاری حدود ۵۰ انجمن فروش مستقیم تأسیس شده و اطلاعات آماری مفیدی را تهیه و ارائه می کند.
و دهها پیشرفت دیگر که همه آنها نشان از سامان دهی هر چه بیشتر این صنعت در دنیا و تثبیت آن به عنوان یک روش عالی برای فروش و درآمدزایی است همه روزه در حال اتفاق می باشد.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

پیشرفت های متعدد در شیوه های مختلف فروش به سبک گذشته ادامه داشت تا کم کم نیاز به استفاده از اهرمی قوی تر احساس شد. فروش مستقیم به سبک قدیمی محدودیت هایی داشت. آنها در «تله زمان» گرفتار بودند. یک فرد ممکن بود در طول روز تعداد زیادی جاروبرقی یا برس یا عطر می فروخت. اما فقط در ازای ساعت های کاری خود دستمزد می گرفت. درآمد او حاصل از تلاش فیزیکی، کوبیدن در خانه ها و چرخاندن زبانش بود. اما به محض توقف کار، چه به دلیل خواب شبانه و گذراندن تعطیلات و یا حتی یک سرماخوردگی ساده، در آمدش هم قطع می شد. وای به حال کسی که زمین گیر یا دچار بیماری سخت می شد.
به طور خلاصه می توان گفت که اولین فروشندگان مستقیم از نوعی «درآمد خطی» پول در ازای زمان برخوردار بودند. در واقع بسیاری از مردم در اکثر شغل ها «درآمد خطی» دارند. پزشکان، وکلا، حسابداران، کارمندان و بسیاری دیگر به ازای زمانی که به صورت مستقیم صرف انجام مشتریانشان می کنند، پول در می ­آورند و این روشها فاقد نیروی اهرم سازی است. اما درآمد مستمر درآمدی است که حتی مدتها پس از اتمام کار نیز ادامه می یابد و با استفاده از اصل اهرم سازی می شود به «درآمد مستمر» دست یافت. مثل نویسنده ای که یک بار کتابی می نویسد و سالها از انتشار و چاپ مجدد کتابش درآمد کسب می کند، در صورتی که دیگر کاری انجام نمی دهد و یا سرمایه گذارانی که از سود سرمایه گذاری های خود، درآمد کسب می کنند. هر وقت چنین درآمد مستمری ایجاد گردد، منبع مالی به وجود می آید که حتی اگر فرد یک سال هم دست از کار بکشد، هم چنان  درآمد خواهد داشت.

اما فروش مستقیم در آغاز پیدایش نمی توانست چنین ویژگی داشته باشد و در همین زمان راه حل «فروش شبکه ای» یا «فروش چند سطحی» پدیدار شد.

پیشگام اولی که بیشترین اثر را در ایجاد این شیوه جدید داشت، شرکت « نوتریلایت nutrilte  » بود که توسط دو نفر به نام های « ویلیام کسل بری William Casselberry  » و « لی میتینگر Lee Mytinger » تأسیس شد.
این شرکت از سال ۱۹۳۴ به فروش مستقیم محصولات شرکت ویتامین کالیفرنیا مشغول بود و در سال ۱۹۴۱ اولین طرح پاداش دهی و درآمدزایی(compensation plan)  در تاریخ صنعت بازاریابی شبکه ای توسط این شرکت اجرا شد.
این طرح شامل ۳ جزء بود؛ جزء اول شامل۳ درصد پاداش توزیع کننده از کسانی که فرد شخصاً آنها را معرفی و حمایت می کرد. جزء دوم، رسیدن به یک سازمان عمده فروشی انشعابی وقتی که میزان فروش گروه به ۱۵۰۰۰ دلار می رسید و جزء سوم، حقوق و مزایای اضافی که از میزان فروش تمام گروه های انشعابی به حامیان پرداخت می شد.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) برای فروش محصولات کمپانی ها، روشی بسیار قدرتمند می باشد و از اینرو شرکت های بسیار بزرگی در جهان به این سبک فروش روی آورده اند (تویوتا، فیلیپس، جنرال موتورز، نوکیا و غیره).

طبق آمار « انجمن فروش مستقیم » در سال ۲۰۱۰ : شغل بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) ۲% از جمعیت آمریکا، ۲% مردم استرالیا، ۱% جمعیت بریتانیا، ۳ % جمعیت ژاپن و ۴% جمعیت کانادا را به خود مشغول کرده است.

طبق آمار کمپانی Amway ( قدیمی ترین کمپانی بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) جهان) در سال ۲۰۱۴ در بیش از یکصد کشور دنیا به طور رسمی سازمان فروش دارد.

حجم فروش شرکت های بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) بین المللی در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۷۸ بیلیون دلار (تقریباً معادل ۶۴۰ هزار میلیارد تومان) بوده است (این در حالی است که فروش صنعت سینما در این سال ۸۰ بیلیون دلار بوده!)

همچنین آمارها نشان می دهد ۷۴ % از مردم آمریکا محصولات و خدمات مورد نیازشان را از طریق شرکت های بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) دریافت می کنند.

راه تشخیص شرکت های سالم بازاریابی شبکه ای(نتورک مارکتینگ) و شرکت های ناسالم(هرمی) :

از آنجا که ممکن است بعضی از اطرافیانتان در برخورد با شما، این سوال در ذهنشان ایجاد شود که بین کار شما و کار شرکت هایی که در گذشته با ساختار هرمی و یا شبه بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) فعالیت می کردند چه تفاوتهایی وجود دارد که آنها غیر قانونی بوده ولی شرکت شما دارای مجوز می باشد!

در اینجا به صورت کلی تفاوت های اساسی شرکت های سالم نسبت به شرکت های ناسالم را برای شما توضیح می دهیم:

سالم :

۱. دارای مجوز رسمی

۲. ثبت نام رایگان می باشد

۳. کالا: مصرفی و به قیمت مناسب

۴. افراد دو دسته اند

۴-۱. یا فعالیتی نمی کنند(ضرری نمی کنند)

۴-۲. یا به صورت فردی و تیمی فروشی دارند که در این صورت سود می کنند (منبع سود از فروش کالا می باشد)

ناسالم :

۱. عدم وجود مجوز

۲. حق عضویت اجباری و یا خرید اجباری

۳. کالا : یا وجود نداشت و یا مصرفی و به قیمت نبود

۴. افراد دو دسته اند

۴-۱. یا ضرر می کنند

۴-۲. یا سود می کنند (منبع سود از زیان دیگران می باشد)

دلایلی که ما با اشتیاق این کار را انجام داده و به دیگران معرفی می کنیم :

۱. کسب درآمد بدون نیاز به داشتن سرمایه زیاد .

۲. با کسانی کار می کنیم که دوستشان داریم و خودمان انتخاب می کنیم .

۳. با اشتیاق به یکدیگر برای ساختن یک زندگی بهتر کمک می کنیم .

۴. با پیشنهاد این کار به دیگران به افزایش درآمد و نیز رشد فردی ایشان کمک مهمی می کنیم.

۵. هیچ محدودیتی برای کسب درآمد و رشد در این کار وجود ندارد و تا هرجا که بخواهیم می توانیم رشد کنیم و درآمد کسب کنیم .

۶. رشد فردی مشهودی خواهیم داشت، به واسطه تجربیات عملی و نیز کلاس های آموزشی مفید و مختلفی که در این کار خواهیم دید (رشد اعتماد به نفس، مدیریت خشم، مدیریت هیجانات و افکار منفی، قدرت برقراری ارتباط موثر با اطرافیان، مدیریت استرس، مدیریت بحران و غیره … )

۷. دوستان زیادی از این طریق پیدا می کنیم و می توانیم در سرنوشت هم تاثیرگذار باشیم.

۸. در هر کجا که باشیم می توانیم این کار را انجام دهیم و درآمد کسب کنیم، چه در خانه، چه در محل کار و چه در مسافرت.

۹. خودمان رئیس خودمان هستیم و ساعت کاریمان دست خودمان است .

۱۰. مانند سیستم های اداری و شرکتی دیگر محکوم نیستیم که از نفرات بالایی خود کمتر درآمد داشته باشیم ! و در واقع به میزان قدرت افکار و قدرت رفتارمان می توانیم رشد کنیم.

۱۱ . در این کار هیچ ریسک مالی وجود ندارد، ورشکستگی، چک برگشتی، ضرر و زیان، همه را فراموش کنید، شما درآمدتان را نقدی دریافت می کنید.

۱۲ . در زمان هایی که به هر دلیل مستقیماً در حال کار نیستیم، به واسطه آموزش هایی که به افرادمان دادیم و تیم فروشی که ساخته ایم، درآمدمان محفوظ خواهد بود و حتی رو به افزایش.

۱۳ . به رشد اقتصادی کشورمان کمک می کنیم و شهروند مفیدی برای جامعه خود هستیم (اشتغال زایی، حمایت از تولید ملی و به چرخش درآمدن چرخ کارخانه های کشور، واردات ارز و غیره …)

۱۴ . و نهایتاً اینکه همه موارد بالا را برای دیگران هم می خواهیم و به واسطه اثرگذاری مثبت بر روی زندگی آنها، زندگی خود را تغییر می دهیم.  

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

به راستی راز تکثیر در بازاریابی شبکه ای چیست؟

اگر شما کار را جدی بگیرید، متعهد به شرکت در جلسات باشید، لیست خوب و بزرگی داشته باشید و… همین اتفاق هم برای تیم شما رخ می دهد و متاسفانه باید قبول کنیم که حالت عکس آن هم وجود دارد.

 

۱. آیا تکثیر در بازاریابی شبکه ای واقعیت دارد؟

همین اواخر یک نفر از من پرسید که این موضوع رویاست؟ یا واقعا تکثیر پذیری در بازاریابی شبکه ای وجود دارد؟! و اگر وجود دارد چطور باید به آن دست پیدا کنم؟

تکثیرپذیری هدف مقدس بازاریابی شبکه ای است! یعنی ایجاد یک وضعیتی که مردم به آن روی آورند، اقدام کنند و نتیجه بگیرند و این روند تا بی نهایت ادامه یابد. این چیزیه که همه به دنبال آن هستند، نیست؟!

شما زمانی درآمد دارید که تکثیر درستی از خود در بازاریابی شبکه ای ایجاد کنید. تکثیر در بازاریابی شبکه ای برای شما اعتبار ایجاد میکند و این باعث بدست آوردن یک وضعیت پایدار برای شما میشود.

چگونه ثکثیرپذیری را در بازاریابی شبکه ای به وجود آورید ؟

با محصولات؟!

کمپانی آن را انجام میدهد؟!

پلن درآمد زایی آن را به وجود میاورد؟!

قسمت رهبری سازمان باعث اتفاق افتادن آن میشود؟

یا شاید اینکه کمپانی به آسانی در دسترس باشد اتفاق می افتد و شما چقدر خوش شانس هستید که به زودی این شرایط را دریافت کنید؟

هیچکدام ، هیچکدام از اینها نیست!

ریشه بازاریابی شبکه ای در سادگی است.

تکثیر درست در بازاریابی شبکه ای زمانی اتفاق می افتد که شما برای مردم یک وضعیت کاری ساده فراهم کنید.

 

 ۲. پیچیدگی، دشمن اقدام کردن است.

سیستم باید ساده و آسان باشد. تجارت نتورک مارکتینگ تجارتی است برای همه افراد؛ اگر می خواهید تیم بزرگی داشته باشید، باید در تیمتان از همه افراد مختلف با تجربیات و ضرایب هوشی متفا,ت استفاده کنید. شما نمی توانید تیمتان را فقط به گروه خاصی از افراد محدود کنید. بدین ترتیب، سیستم باید به قدری ساده باشد که همه بتوانند آن را تکرار کنند. سیستم باید تاحدی آسان باشد که همه قادر به تکثیر باشند.

 اگر شما یک فروشنده باشید، ممکن است فروش محصولات غذایی برای شما کار ساده ای باشد، شما دانش و اعتبار لازم جهت نفوذ بر روی مشتریان و پراسپکت هایتان را دارید. با این حال ممکن است همین مساله به ضرر شما تمام شود، زیرا شما مشخصا خیلی خوب عمل می کنید، اما نمی توانید همین امر را میان همه افراد تیم  (که فروشنده نیستند)  نیز تکثیر کنید. بنابراین فروشندگان هم باید سیستم ساده ای داسته باشند که قابل تکثیر برای همه تیمشان باشد. امیدوارم که دقیقا متوجه این مساله شده باشید.

  • اگر سخت باشد ، مردم نمیخواهند که انجام دهند.
  • اگر پیچیده باشد ، نتایج شما خواهد سوخت.
  • اگر قابل فهم و درک نباشد ، مردم اقدام نخواهند کرد.

به وضعیت کنونی خود نگاه کنید.

  • آیا شما یک سیستم و یا فرایند درست دارید که بتواند در بازاریابی شبکه ای یک تکثیرپذیری ایجاد کند؟

یا اجازه بدید اینگونه سوال کنم :

  • آیا شما افرادی در سازمانتان دارید که به پیش شما بیایند و ندانند که چه باید بکنند؟
  • آیا تا به حال کسی به سراغ شما آمده و سوال هایی بپرسد که از جواب آنها مطمئن نیست؟
  • آیا با تماس های تلفنی از اعضای تیم خودتان که سوال های بسیار ساده و سطحی دارند مواجه میشوید؟

پس اگر افراد با اینگونه سوالات نزد شما می آیند بهترین انتخاب قرار دادن داشته هایتان در اختیار افراد و سازمان فروشتان است. این دقیقا همان وضعیتی است که ایجاد کننده فرایند تکثیر در تیم شماست.

زمان بازتاب است.

به جایگاهی که هستید نگاه کنید.

ساده است: مطمئن شوید که هم خودتان و هم هرکسی که در سازمان شماست کاملا وضعیتی شفاف دارد. (منظور این است که هرکسی میداند که چه باید بکند.)

 

۳. چه چیزی به سادگی قابل تکثیر است؟

  • من بر اساس تجربیاتم فکر میکنم که صحبت کردن درباره مزایای محصول یا فرصت کاری ، ساده ترین قسمت همانند سازی برای مجموعه است.
  • از طرفی، اطلاعات دقیق در مورد اجزاء و ویژگی های محصولات، امر ساده ای برای همانند سازی نیست. بیان تجربیات و خاطرات یا شواهد فردی قابل تکثیر و همانند سازی است. مطمئنم حتی یک پسر بچه ۱۲ساله نیز قادر است با یک داستان جذاب ارتباط برقرار کند وآن را به دیگران نیز منتقل کند.
  • پلن درآمدزایی نیز باید به حدی ساده باشد که همه آن را بفهمند و بتوانند به دیگران نیز آموزش دهند.

 

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.
  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • atamlm ataco