شرکت بازاریابی شبکه ای

هلدینگ بزرگ عطاکو فعال در زمینه نتورک مارکتینگ، با مجوز رسمی و قانونی.atamlm.ir

شرکت بازاریابی شبکه ای

هلدینگ بزرگ عطاکو فعال در زمینه نتورک مارکتینگ، با مجوز رسمی و قانونی.atamlm.ir

شما می توانید با ثبت نام در سایت atamlm.ir و خرید پکیج ها و جذب زیرمجموعه به مجموعه ما بپیوندید و ماهانه پورسانت دریافت کنید.

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بازاریابی شبکه‌ای یا بازاریابی چند سطحی (MLM) کسب‌و‌کاری جوان در جهان اما کمی قدیمی‌تر نسبت به آنچه در ایران رواج یافته است، به شمار می‌رود. این نوع بازاریابی که از نظر بسیاری تحلیلگران همان راه و روش هرمی است، هنوز در دنیا بحث‌برانگیز است. برخی آن را غیرقانونی می‌خوانند و حتی در بسیاری کشورها همچون چین فعالیت این شرکت‌ها ممنوع است.

اگر گشتی در اینترنت بزنید شمار بسیاری از مطالبی را می‌بینید که نسبت به بازاریابی شبکه‌ای هشدار می‌دهند. در بسیاری از این نوشته‌ها به اشتباه فرقی بین بازاریابی شبکه‌ای و فعالیت هرمی غیرقانونی مشاهده نمی شود. در این مقاله تصمیم داریم نکاتی را به شما جهت آگاهی بیشتر در زمینه شرکت های بازاریابی شبکه ای غیرقانونی، آموزش دهیم.

پرداخت مبلغ برای عضویت : اگر شرکتی برای ورود شما به شبکه بازاریابان از شما درخواست پرداخت شهریه کرد به معنای متقلب بودن این شرکت است. چرا که اگر قرار باشد شما کالاهای تولید شده آن شرکت را به فروش برسانید دیگر دلیلی ندارد که مجبور به پرداخت حق عضویت باشید.

درآمد زیاد در ازای کار کم: بدون شک کارهایی در دنیا وجود دارد که برای شما چندان سخت نیستند اما درآمد بالایی نصیب‌تان می‌کنند. اما مطمئنا هیچ کسب‌و‌کاری در جهان وجود ندارد که همه کسانی که وارد آن می‌شوند پول هنگفتی به دست آورند. برای پول زیاد باید کار زیاد هم کرد.

کسب درآمد از طریق جذب افراد جدید : این یک دروغ بزرگ است. اگر شرکتی از شما خواست که به جذب توزیع‌کنندگان جدید به جای جذب مشتریان جدید بپردازید بدانید که کلاهبردار است. در چنین سیستمی به‌زودی تعداد زیادی بازاریاب وجود خواهند داشت که هیچ سودی نمی‌کنند.

خرید بیشتر مساوی است با سود بیشتر: بسیاری از شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای شما را تشویق به خرید بیشتر می‌کنند و می‌گویند با خرید بیشتر سطح شما در شبکه بالاتر می‌رود و امتیاز بیشتری کسب می‌کنید. این یک دروغ است. خرید بیشتر هیچ سودی نصیب شما نمی‌کند بلکه آن‌چیزی که به شما سود می‌دهد فروش بیشتر است. این ها برخی ویژگی های شرکت های بازاریابی شبکه ای غیرقانونی است.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید. 

  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

از سالها پیش، شرکت های هرمی هر روز با شکل و ظاهر و طرحی مختلف اما با ماهیتی کلاهبردارانه و فریبکارانه در تلاش برای جذب افراد در کشور ما بوده اند. از سال 84 که بر طبق بند "ز" قانون اخلالگران در نظام اقتصادی، هر گونه فعالیت در این شرکت ها غیر قانونی اعلام شد، افراد آگاه تر شدند و گرایش به این شرکت ها روز به روز کمتر شد. از طرفی بازاریابی شبکه ای در کشور در بستر قانون و تحت نظارت و سازماندهی وزارت صنعت، معدن و تجارت روز به روز گسترده شد و این صنعت نوپا همراه با فراز و نشیب هایی امروز توانسته جایگاه خود را بین علاقمندان به این حرفه پیدا کند تا جایی که در حال حاضر، 31 شرکت بازاریابی شبکه ای در کشور بر اساس آئین نامه اجرای موضوع ماده 87 قانون نظام صنفی در حال فعالیت هستند و شواهد حاکی از آن است که تعدادی بالغ بر یک میلیون نفر در این شرکت ها عضو شده اند و دارای جایگاه بازاریابی شبکه ای می باشند.

 

از آنجا که برای موفقیت در این حرفه، فاکتورهای مختلفی چون توانایی شخصی فرد بازاریاب، طرح درآمدی شرکت، تلاش خود فرد، محصولات شرکت و سایر عوامل تاثیر گذار است، ممکن است بازاریابان طی فعالیت در این حرفه، با چالش هایی روبرو شوند تا جایی که حتی نتوانند به درآمد و جایگاه مدنظر خود دست یابند. اینجاست که برخی لیدرها و افراد فعال در شرکت های غیرمجار و هرمی شروع به اغواگری و سیاه نمایی در حرفه بازاریابی شبکه ای می نمایند تا بتوانند از بین بازاریابانی که شاید به دلایلی نتوانسته اند در این حرفه موفق شوند، قربانیانی برای عضویت در این شرکت های غیرمجاز پیدا کنند.

 

لیدرهای این شرکت های هرمی با بزرگ نمایی مشکلاتی که پیش روی افراد در بازاریابی شبکه ای است، سعی می کنند آنها را از فعالیت در شرکت های دارای پروانه کسب و مجوز دار منصرف و دلسرد کنند و آنها را جذب شرکت های هرمی نمایند.

 

مهم ترین موضوعی که لیدرهای شرکت های هرمی برای جذب بازاریابان شرکت های بازاریابی شبکه ای روی آن مانور می دهند، کسب پورسانت های بالا به دلار است. آنها از شرایط اقتصادی و افزایش قیمت دلار سوء استفاده می کنند تا حضور و فعالیت در بازاریابی شبکه ای را بی فایده و تلف کردن وقت، سرمایه و انرژی جلوه دهند. برای فریب افراد این لیدرها اظهار می کنند که شما می توانید درآمد خود را به دلار دریافت کنید و ارزش این درآمد چند برابر ارزش پول رایج کشور است و در واقع پول بیشتری بدست می آورید حال آنکه به این مطلب اشاره نمی کنند که سرمایه آورده افراد نیز به دلار است.

 

یکی از مهم ترین شرکت هایی که در این موضوع به اغواگیری می پردازد، شرکت هرمی یونیک فایننس است که ادعا می کند سرمایه گذاری در بورس آمریکا و در سهام شرکت هایی چون اپل، یاهو و فیسبوک انجام می دهد که البته این ادعا غیر قابل صحت سنجی و کذب است و این شرکت ها صرفا با عضویت افراد جدید الورود پورسانت پرداخت می کنند و در روند و فرآیند کاری این شرکت، هیچ گونه سرمایه گذاری و فعالیت مولد اقتصادی وجود ندارد بلکه شرکت صرفا با سرمایه آورده افراد جدید، پورسانت بالاسری ها را می دهد و پس مدت اندکی که افراد از فعالیت ناکارآمد این شرکت آگاه شوند و شرکت عضو ورودی نداشته باشد، اقدام به کلاهبرداری می نماید.

به بازاریابان شرکت های بازاریابی شبکه ای توصیه می شود از حضور و فعالیت در این شرکت های غیر قانونی امتناع نمایند چرا که علاوه بر غیر قانونی بودن و مشمول مجازات و حبس، سرمایه خود را از دست داده و متضرر خواهند شد. بازاریابان آگاه باشند که در صورت فعالیت و عدم تامین خواسته شرکت های هرمی (عضوگیری و پرداخت وجه)، هیچ گونه بازگشت سرمایه ای وجود ندارد و سرمایه اولیه به طور کامل از دست خواهد رفت.

بازاریابان شرکت های بازاریابی شبکه ای در صورتی که با مشکلی مواجه شوند یا به هر دلیلی نتوانند در این حرفه موفق شوند، می توانند محصولات خریداری شده را باز پس دهند و سرمایه آورده خود را بازگردانند اما در شرکت هرمی هیچ راه برگشتی وجود ندارد چرا که کار آنها بر اساس فروش، آموزش و فعالیت اقتصادی نیست و مقصود آنها کلاهبرداری و فریب افراد می باشد. 

منبع : mlmbook

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

  • atamlm ataco
  • ۰
  • ۰

در این مقاله تصمیم داریم نتورک مارکتینگ را از دیدگاه رابرت کیوساکی بررسی کنیم و دلایل او را برای ورود به این حرفه و موفق شدن در آن  بیان کنیم.

عده ای تصور می کنند بازاریابی شبکه ای فعالیتی است که برای همه مناسب نیست یا فقط عده کمی در آن به موفقیت می رسند و درآمدهای بالایی کسب می کنند اما واقعیت چیزی غیر این است یعنی در این حرفه فرصت برای همه افراد یکسان است و همه می توانند در آن به موفقیت برسند.

از نظر رابرت کیوساکی ام ال ام  یکی از کم هزینه ترین راه ها برای کسب مهارت ثروتمندی است. از نظر وی دلیل اصلی عدم موفقیت افراد در بازاریابی شبکه ای، این است که آن ها زود کار را رها می کنند. وی معتقد است در نتورک شما با موفق کردن دیگران به موفقیت می رسید. در واقع شما بدون کمک دیگران نمی توانید به رده های بالا دست یابید. اگر شما با آموزش و حمایت به دیگران کمک کنید تا آن ها از ذهنیت فقیر خود رها شوند به موفقیت خود نیز نزدیک شده اید. گاهی در ماه و سال اول پول زیادی به دست نمی آورید. اینکه شما بتوانید به دیگران این آموزش را دهید که با برخورد با چنین وضعی از هدف خود دست نکشند کاری دشوار است.

بنظر رابرت کیوساکی اولین خطای افراد در حین ورود به بازاریابی شبکه ای این است که برای پول درآوردن وارد آن می شوند و زمانی که پس از چند ماه به درآمد بالا نمی رسند دلسرد می شوند. افراد باید یاد بگیرند که برای پول کار نکنند بلکه برای ساخت تجارت خود انرژی بگذارند. تمام تمرکز خود را معطوف به ساختن سازمان کنید و مطمئن باشید آزادی مالی نتیجه آن خواهد بود.

برای بدست آوردن پول وارد نتورک مارکتینگ نشوید بلکه هدفتان ساختن سازمانی پولساز باشد. وی معتقد است برای موفقیت در نتورک مارکتینگ احتیاج به دو خواسته و دلیل اساسی دارید، اول کمک به خودتان و دوم کمک به دیگران. اگر فقط برای یکی از این دلایل وارد شده اید، به هدف خود نخواهید رسید.

برای کسانی که فقط برای پول کار کرده اند،  ساختن در ابتدای راه برای آن ها دشوار است و بنظر آن ها کاری بیهوده به نظر می آید. این در واقع همان مانعی است که اجازه نمی دهد در راس یک مجموعه بزرگ قرار بگیرند. این افراد پول را بیشتر از تغییر ذهنیت خود دوست دارند. لازم به ذکر است که هیچ تغییری یک شبه اتفاق نمی افتد و باید زمان و انرژی برای آن صرف کرد اما همان تصمیم هم برای شروع کافی است.

یکی از ویژگی های خوب بازاریابی شبکه ای این است که شما به پول زیادی نمی رسید مگر اینکه زمانتان را برای کمک به دیگران هزینه کنید. اگر نمی خواهید زمانتان را برای دیگران صرف کنید باید بدانید که به موفقیت نخواهید رسید و بهتر است به کارهای سنتی بروید. در بازاریابی شبکه ای حرفه ای شما سازمانی می سازید که برای شما کار نمی کنند برای پول هم کار نمی کنند آن ها برای ساخت تجارت خود زمان می گذارند و درواقع تجارت شما را هم گسترش می دهند.

کسب و کار بازاریابی شبکه ای به هرکسی اجازه می دهد در دایره ثروتمندان قرار بگیرد و یک راه کم هزینه برای گذر از نیمه اول نمودار است. شما در بازاریابی شبکه ای برای کسی کار نمی کنید پس بهتر است یاد بگیرید برای پول هم کار نکنید. تمرکزتان را روی ساخت سازمان و سیستم بگذارید و دو دلیل اصلی موفقیت در نتورک مارکتینگ را از یاد نبرید:

کمک به خودتان و کمک به دیگران.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید. 

  • atamlm ataco