شرکت بازاریابی شبکه ای

هلدینگ بزرگ عطاکو فعال در زمینه نتورک مارکتینگ، با مجوز رسمی و قانونی.atamlm.ir

شرکت بازاریابی شبکه ای

هلدینگ بزرگ عطاکو فعال در زمینه نتورک مارکتینگ، با مجوز رسمی و قانونی.atamlm.ir

شما می توانید با ثبت نام در سایت atamlm.ir و خرید پکیج ها و جذب زیرمجموعه به مجموعه ما بپیوندید و ماهانه پورسانت دریافت کنید.

  • ۰
  • ۰

بازاریابی شبکه ای نوعی شیوه فروش است که که در آن تولیدکنندگان کالا یا ارائه دهندگان خدمات، محصولات خود را بصورت مستقیم یا بدون واسطه بازاریابی و بفروش می رسانند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این نوع فروش ابتدا از کجا آغاز شد و چه کسانی آغازگر این نوع فعالیت شدند.

در سال 1915 شخصی به نام کارل رن بورگ به عنوان عامل فروش یک کارخانه در کشور چین مشغول به کار شد.در کنار این شغل، کارن در زمینه تغذیه و سلامتی هم مطالعه میکرد،از این جهت همزمان با شغل خود، بر روی اثرات رژیم و تغذیه بر روی سلامتی نیز تحقیقاتی انجام می داد.او سپس به آمریکا بازگشت و تحقیقات خود را ادامه داد تا جایی که در سال 1934 موفق به تاسیس شرکتCalifornia Vitamins  شد.

این شرکت در رابطه با فروش مکمل های غذایی، معدنی و مولتی ویتامین فعالیت می نمود.کارل در سال 1934 این شرکت را بهNutrilite Product تغیر نام داد.

11 سال پس از آغاز فعالیت این شرکت کارل با همفکری همسایه خود یعنی دکتر کاسپری و لی می تینگر که مدیر فروش یک شرکت نیز بود،یک طرح بازپرداخت چند سطحی را طراحی و به این شرکت اضافه کردند.بدین ترتیب اولین طرح فروش شبکه ای که امروزه آن را با نام هایی نظیر بازاریابی شبکه ای می شناسیم پا به عرصه وجود گذاشت.از کارل رن بورگ به عنوان پدر فروش مستقیم یا چند سطحی نیز یاد می کنند.

اما این پایان کار نبود و در سال 1949 توسط نیل ماسکانت از اقوام کارل ، دو تن به عنوان بازاریاب به این شرکت  اضافه شدند که بعدها به پایه گذاران بزرگترین و موفق ترین شرکت بازاریابی شبکه ای در جهان تبدیل شدند.

این دو تن کسی نبودند جز ریچ دوس و جی ون اندل که در ایالت میشیگان هم دبیرستانی بودند.این دو با یکدیگر شریک تجاری نیز بودند و در کسب و کارهای مختلفی مانند فست فود،خدمات چارتری هواپیما و همچنین خدمات کشتیرانی با یکدیگر شراکت داشتند.آن ها با همکاری یکدیگر تبدیل به یک تیم موفق شدند و یک روز بعد از معرفی بکارشان در نوتری لایت، موفق شدنداولین جعبه خود را به ارزش 19.5 دلار بفروشند.اما پس از آن علاقه خود را نسبت به این کار از دست دادندو به مدت 2هفته دست از کار کشیدند. پس از آن با اصرار ماسکانت که پشتیبان آن ها بود برای شرکت در یک سمینار شرکت Nutrile به شیکاگو سفر کردند.

آن ها بعد از دیدن فیلم های موفقیت و گوش دادن به صحبت های نمایندگان شرکت و همچنین توزیع کنندگان موفق، دوس و اندل تصمیم گرفتند که فرصت کاری نوتری لایت را با شور و اشتیاق بیشتری دنبال کنند.سپس دومین جعبه مکمل خود ا در مسیر برکشت به میتیگان فروختند و به دنبال آن به سرعت برای پیشرفت کسب و کار جدیدشان اقدام کردند.

در سال 1949 یعنی قبل از اینکه با شرکت نوتری لایت آشنا شوند، دوس و اندل شرکت Ja-Ri Corporation را که برگرفته از اول اسمشان بود،شکل داده بودند.هدف از این کار واردات کالاهای چوبی از کشورهای آمریکای جنوبی و فروش آن به بازارهای آمریکا بود.

بعد از اینکه آن ها به سمینار نوتری لایت رفتند، آن ها فعالیت شرکت Ja-Ri یعنی واردات چوب را رها کردند و شرکت خود را تبدیل به توزیع کننده محصولات نوتری لایت کردند.

به علاوه از سود هر محصول فروخته شده،نوتری لایت از فروش محصولاتی که توسط توزیع کنندگان جدید انجام می گرفت به توزیع کنندگان قبلی پورسانت پرداخت می کرد.همان سیستمی که امروزه به عنوان مولتی لول مارکتینگ یا نتورک مارکتینگ شناخته شده است.

در سال 1958 یعنی 9 سال بعد از شروع فعالیت جدی خود، دوس و اندل یک سازمان فروش متشکل از 5000 توزیع کننده ساختند.به هر حال به دنبال نگرانی مربوط به پایداری نوتری لایت و با این فکر که می توانند به دیگران بیاموزند که چگونه کسب و کار خود را تاسیس کنند تصمیم گرفتند که شرکت فروش مستقیم چند سطحی را بنا نهند.

در اوایل 1959 آن ها و توزیع کنندگان بالایی شان، شرکت The American Way Association که امروزه با نام اختصاری  Amway معروف ترین شرکت فروش مستقیم چند سطحی در دنیاست، پایه گذاری کردند.

در سال ۱۹۶۰ آنها ۵۰ درصد سهام کمپانی Atco Manufacturing تولید کننده اصلی LOC را خریداری کردند، و نام آن را به Amway  Manufacturing Corporation تغیر دادند.در سال 1964 سه شرکت Amway Sales Corporation ، Amway Services Corporation  وAmway Manufacturing Corporation باهم تلفیق شده و به عنوان یک نهاد واحد با نام Amway Corporation به فعالیت خود ادامه دادند.این شرکت در سال ۱۹۷۴ کنترل شرکت نوتری لایت و سرانجام مالکیت کامل آن را در سال ۱۹۹۴ خریداری کرد.

با هلدینگ بزرگ عطاکو در سایت atamlm.ir همراه ما باشید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی